Pedagog, Terapeuta ręki I i II stopnia
Wykształcenie:
- Studia podyplomowe: diagnoza i terapia integracji sensorycznej
- Studia podyplomowe: Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu,
w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami - Studia podyplomowe: Doradztwo zawodowe
- Studia podyplomowe: Rewalidacja i edukacja osób ze spektrum autyzmu,
w tym z zespołem Aspergera oraz innymi całościowymi zaburzeniami - Studia II stopnia magisterskie: Pedagogika szkolna
- Studia I stopnia Licencjat: Pedagogika opiekuńczo – wychowawcza
Dodatkowe kwalifikacje
- Terapeuta ręki I i II stopnia
- Terapeuta TUS – trening umiejętności społecznych

Na co dzień pracuje w szkole jako terapeuta z dziećmi z niepełnosprawnościami intelektualnymi oraz neurotypowymi. Prowadzę zajęcia korekcyjno – kompensacyjne, dydaktyczno – wyrównawcze, trapię ręki, integrację sensoryczną.
W grudniu zostanę certyfikowanym terapeutą grafomotorycznym.
W ramach zajęć terapii ręki usprawnianiane są precyzyjne ruchy dłoni
i palców. Celem terapii jest zaangażować całą kończynę górną do wykonywania różnorodnych zadań, aby usprawnić poprawne jej funkcjonowanie.
Terapia, ma na celu usprawnianie tzw. motoryki małej, czyli precyzyjnych ruchów dłoni i palców jak i dostarczać wrażeń dotykowych, poznawania dzięki nim różnych kształtów, faktur materiałów ich różnicowania. Ćwiczenia w głównej mierze mają rozwijać sprawność ruchową dłoni dziecka, umiejętność prawidłowego chwytu pisarskiego oraz koordynację pomiędzy dłońmi. Etapem końcowym ma być umiejętność pisania.
Terapia skierowana jest do dzieci, które mają
- Wzmożone lub obniżone napięcie w obrębie kończyny górnej,
- Nieprawidłową postawę ciała podczas wykonywania prac przy stole,
- Problemy w samoobsłudze (np. picie z kubka, ubieranie się, zapinanie guzików),
- Problemy w zabawach manipulacyjnych, nie lubią dotykać nowych faktur (lepienie z różnych materiałów, układanie małych przedmiotów, nawlekanie),
- Problemy grafomotoryczne (rysowanie, pisanie, kolorowanie),
- Mają zbyt mocny lub zbyt lekki chwyt narzędzia pisarskiego,
- Maja problemy ze skupianiem uwagi,
- Zaburzenia koordynacji wzrokowo – ruchowej (wodzenie wzrokiem za przedmiotem podczas wykonywania jakieś czynności, rzucaniem do celu, łapaniem piłki).